04/12/2018

Afgelopen jaren waren de vlootactiviteiten van het internationale transportbedrijf Van der Wal uitbesteed. In april dit jaar werd besloten deze reparatie- en onderhoudsactiviteiten terug geheel in eigen handen te nemen. Hun voorkeur ging uit naar een softwareleverancier waar ze intussen een jarenlange relatie mee hebben. Uit de shortlist van drie kandidaten bleef WACSonline alleen over. “Er is nu meer transparantie en duidelijkheid gekomen bij Van der Wal en we kunnen nu in elk stadium en op elk moment zien en inschatten wat de mogelijkheden en kosten van de reparatie zijn”, duidt Business Support Manager Jan Verschoor hun keuze.

“WACSonline kon eerst en vooral aan alle gestelde eisen voldoen”, opent Jan Verschoor. “Zoals een snelle implementatie met toegewijde support bij de opzet en de inrichting van het systeem. Ook hun fysieke support tijdens de introductie naar leveranciers met uitleg en handleiding zijn een plus. Er zijn de mogelijke koppelingen met andere systemen (RDW, boordcomputer, etc.) die ze konden bewijzen. En onze wensen waren grotendeels conform met hun standaardoplossing, waardoor er nauwelijks maatwerk aan te pas komt. WACSonline is daarenboven zeer gebruikersvriendelijk, met ondermeer een snelle import/export van Excel-bestanden en aanpassing van de data. Wat ook meespeelde, is natuurlijk dat het softwarehuis Transport Care, dat WACSonline ontwikkelt, vertrouwd is bij Van der Wal in verband met eerder geleverde TMS-oplossingen (TCOS).”

Meer transparantie

“Door de implementatie van WACSonline heeft Van der Wal een goede en gedegen oplossing voor het beheer van haar wagenpark”, gaat Verschoor verder. “Hierbij wordt er gebruik gemaakt van een efficiënte communicatie met leveranciers die in een eigen omgeving van het systeem de afhandeling van offertes, opdrachten en facturatie kunnen uitvoeren. Hierdoor worden het mailverkeer en telefonische contacten tot een minimum beperkt en vindt er een vereenvoudigde administratie en facturatie plaats waarin het PO-nummer centraal staat.”

Wat is nu het grote verschil met vroeger? Verschoor: “Nu is er veel meer transparantie en duidelijkheid gekomen bij Van der Wal en kan men in elk stadium (offerte-opdracht-factuur) en op elk moment zien en inschatten wat de mogelijkheden en kosten van de reparatie zijn. Bovendien kan er snel worden gehandeld en informatie worden overgedragen door de mogelijkheid van het zelf kunnen creëren van een signalisatielijst naar diverse onderwerpen en het makkelijk kunnen importeren/exporteren van data. Dit alles was niet mogelijk in de vorige situatie.”